Salgsvilkår
Parter
Selger er HabitoAS (org.nr. 935486750), som driver nettbutikken Habito, og betegnes i det følgende som "vi", "oss" eller "selger". Kjøper er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og betegnes som "du", "deg" eller "kunde".
Betaling
Vi tilbyr sikre betalingsløsninger gjennom Vipps, Klarna og bank-/kredittkort. Beløpet trekkes fra kontoen din først når varen er sendt. Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift.
Levering
Vi leverer til hele Norge via Helthjem og Posten/Bring, med raske og fleksible leveringsalternativer. Normal leveringstid er 2–5 virkedager. Du mottar sporingslenke på e-post eller SMS så snart bestillingen er sendt.
Angrerett
Du har rett til å angre kjøpet ditt i henhold til angrerettloven. Fristen er 14 dager fra du mottar varen. Varen må være ubrukt og returneres i original emballasje. Du dekker selv returkostnadene.
Ønsker du å benytte angreretten, kontakt oss på kundeservice@habito.no for videre instruksjoner.
Retur
Dersom du ønsker å returnere en vare (f.eks. feilbestilling eller ombestemmelse), ta kontakt med oss på kundeservice@habito.no. Husk å oppgi ordrenummer.
Varer må returneres ubrukt og i original stand innen 14 dager. Når returen er mottatt og godkjent, tilbakebetales beløpet innen 7 virkedager.
Reklamasjon
Om du mottar en vare med feil eller mangler, ber vi deg kontakte oss så raskt som mulig. Send gjerne med bilder og beskrivelse til kundeservice@habito.no, så behandler vi saken innen 2 virkedager.
Vi følger forbrukerkjøpsloven, og tilbyr enten utbedring, ny vare eller full refusjon.
Konfliktløsning
Dersom vi ikke lykkes med å løse en tvist gjennom dialog, kan du som forbruker ta saken videre til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no.